Monday, May 18, 2020

Rrealiti bagi mereka yang tidak mempunyai perlindungan Takaful




Realiti kehidupan sekarang. Saya cerita bukan nak ada-adakan nak sale. Tapi ini adalah sebahagian amanah dan tanggungjawab saya untuk anda semua.

Yang sakit tak kan ke swasta sebab diaorang pun tahu tempat tu mahal. Ya, di hospital kerajaan pun ada kenakan kos yang tertentu dan bukan semua kos ditanggung sepenuhnya😭

Yang tarbaring lumpuh rasa banyak tak duit nak guna😥 kos ulang alik rawatan, kos ubat, susu pampers semua tu perlukan duit. Bagaimana kalau isteri tak bekerja dan anak berderet. Perbelanjaan harian dan sekolah anak bagaimana??? ðŸ˜¥ðŸ˜¥

Yang tiba-tiba tak jaga dari tido bagaimana?? Anak-anak kecik lagi ðŸ˜¥ðŸ˜­ðŸ˜­. Apa yang kalian tinggalkan hutang atau DUIT. Walaupun kita dijemput Ilahi terlebih dahulu, biar amanah dan tanggungjawab berjalan sampai bila-bila.

Saya boleh share, saya boleh cerita, tapi kalau hati tak terbuka apa pilihan yang saya boleh tolong anda. Saya doakan yang terbaik untuk anda semua.

Sedia ikut kemampuan anda, InShaAllah saya bantu anda sebaik-baiknya😊

No comments: