Monday, May 18, 2020

Cabaran sebagai Ejen Takaful yang ramai orang tak tau

"Hang konon concern kat aku suruh ambik protection bukan sebab aku kan? Sebab ni kerja hang, bisnes maaa"
Hmmm. Kalau tahun pertama saya jadi agent takaful, mungkin saya tereyak berguling pecah tanah sedih. Ni dah nak masuk 3tahun, rasa nak gelak pecah perut ja😆
Hat ada mentaliti "agent takaful ni nak kaya semata" - mintak maaf saya kata. Kolot. Tak patut hidup zaman 2020 ni, nak ada fikiran macamtu.
Disebalik "kekayaan kami" yang orang tak nampak :
✔️GL declined kami kena handle & tengok balik report Dr buat - call Dr bincang
✔️Klien menipu, masa ambik bagitau sihat rupanya sakit - tiba2 nak claim xlepas mengamuk viral sana sini
✔️Klien tiba2 taknak bayar caruman - diam senyap seribu bahasa
Dan macam2 lagi. Takkan lah semua kerja kami buat ni tak perlu bayaran? Haha! Kau masuk office, main Facebook & Tiktok pun cukup bulan kau nganga tunggu gaji masuk. Betui dak?
Hidup ni mudah.
Jangan buruk sangka.
Jaga hati, kekal positif.
Kita hidup dalam dunia ni, saling melengkapi.
Sebarkan kasih sayang❤️

No comments: