Wednesday, May 13, 2020

Jodohku dengan Great Eastern Takaful



*Jodohku dengan Great Eastern Takaful*
Pada tahun 2014, aku telah menerima surat cinta yang menawarkan aku jawatan sebagai Perunding Takaful dengan Gaji RM3000+. Kebetulan masa tu memang mencari kerja part time. Maka aku pun terima jawatan tersebut walaupun rasa macam tertipu.. Ingatnya kerja makan gaji.. Rupanya jadi ejen takaful.. Aku pun diberi penerangan berkaitan produk2 Syarikat Takaful xxxxxxxxxx
6/11/2014, adalah tarikh aku menduduki Takaful Basic Exam di Open University Kuala Lumpur.. Alhamdulillah syukur aku lulus exam dan secara rasminya ikatan pertunangan aku sebagai Ejen Takaful dengan Syarikat Takaful xxxxxxxxxxx terjalin..
Namun cinta kami tidak bertahan lama setelah aku berpindah pulang ke Kampung halaman.. Aku menyepi dan begitu juga dia.. Mungkin CINTA kami tidak cukup kuat..
Setelah 5 tahun berlalu, pada Julai 2019 aku diuji dengan ujian besar yang membuatkan aku berfikir untuk mengambil perlindungan Takaful..Setelah melakukan pencarian, survey research, dan tapisan akhirnya aku memilih medical card Great Eastern Takaful. 25/9/2019 adalah tarikh inforce medical card aku.
Setelah beberapa bulan mencarum takaful di GET, aku terfikir untuk menjadi ejen pula untuk menjana pendapatan tambahan.. Lagi pula aku dah ada TBE dan disokong oleh isteriku.
Sebenarnya isterikulah yang mencadangkan UM Nur Izzati sebagai ejen takaful keluarga kami.. Dia dah lama follow UM Nur Izzati dan team ADVISERA.. Isteriku cakap kalau nak cari ejen takaful cari lah yang ada pencapaian/award/achievement dalam syarikat tu.. Baru la nampak komitmen seseorang ejen tu..
Tanggal 13 Februari 2020, maka dengan rasminya aku dilantik sebagai Advisor syarikat Great Eastern Takaful.. Semoga Jodohku bersama Great Eastern Takaful berkekalan hingga akhir hayat.. 😍😄

No comments: