Thursday, May 21, 2020

Perbandingan antara Medical Card Company dan Medical Card Personal



Bila aku sembang hang kena ada medical card 
Hang balas kat aku 
‘ takpalah wei, aku dah ada. Company punya.’
Awat hang ingat aku tak dak ka ??? Kemon la
Aku pon ada aihh.. 
cuma ku tak mau gebang yg ‘company’ punya.
La ni aku nk crita pasal personal medical card.
Bukanla aku minta hampa sakit.. 
tapi aku pesan supaya kita beringat la.
Sakit tu dia nak mai dia tak kira masa.
At least kita prepare apa yg patut
Takkan la hampa lupa pd pepatah 
“sediakan payung sebelum hujan”
“sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian krikkrik”

Medical card 
1. Medical card company 
- Boleh guna semasa kita bekerja dgn company tu aje yer tuan2 & puan2 walau unlimited sekalipun.
- Medical card company tanpa hibah
- Hampa pasti ke hampa akan sakit semasa service dgn company tu ?
2. Medical card personal
- Boleh guna start dr kita inforce takaful tu seumur hidup sepanjang hayat unlimited walaupon kepada yg dah berpencen.
- Medical card personal dengan hibah
- Hampa pasti ke yg hampa tak akan sakit lepas resign dr company tu ?

No comments: